

Tälle sivuille olemme keränneet yleisvinkkejä, jotta saisit auton sytytysjärjestelmästä mahdollisimman paljon "irti" ja siten sytytystulppien työn helpommaksi.
- Akkuun ja sen kuntoon (jännite & virranantokyky) kannattaa kiinnittää huomiota.
- Mikäli autossa on tulpanjohdot, ne kannattaa vaihtaa hyvin häiriösuojattuihin ja mahdollisimman vähävastuksisiin tulpanjohtoihin.
- Moottorin kunnollinen maadoittaminen on suositeltavaa. Muutama 16-25mm2 johdin moottoriin ei ole liioittelua.
- Vakiosytytysjärjestelmän vaihtaminen tehokkaampaan sytytysjärjestelmään on yksi tapa lisätä tehoa, vähentää kulutusta ja päästöjä. Tällä tavalla myös ehkäistään käyntiongelmia virityskärpäsen puraisemista, pidemmällä tautia potevista autoista.
Noudata taulukossa annettuja tulppien kiristysmomentteja:
Sytytystulppa, kierre ja tiivistetyyppi: | Sylinterikansi Fe / Al |
M10 x 1, tiiv.rengas | 10-15Nm / 10-15Nm |
M12 x 1,25, tiiv.rengas | 15-20Nm / 15-25Nm |
M14 x 1,25, tiiv.rengas | 20-40Nm / 20-30Nm |
M14 x 1,25, kartiotiiviste | 10-20Nm / 10-20Nm |