empty

Tälle sivuille keräämme testaamiemme autojen dynotulokset.

On selvä asia, että kaikissa autoissa ei voida saada esim. LGS tulppamallilla teholisiä aikaan, vaan esim. Iridium Racing toimii paremmin. Syitä tähän ovat moottorin kunto, palotilan geometria, sytytyslaitteiston teho ja -kunto jne. (Esim. Volvo V40 T4, lue Tekniikka-sivulta Vauhdin Maailman artikkeli)

Haluamme luoda tietopankin, jotta saisit rahoillesi parhaan vastineen. Emme halua myydä katteettomia ominaisuuksia.

Oletko suorittanut vertailutestejä eri sytytystulppien välillä? Jos haluat julkaista tulokset tai kertoa täällä Briskin tulpista käyttökokemuksia, niin ota yhteyttä: info (a) brisk.fi

Dynotulokset:

Käyttökokemukset:

"Vaihdoin autooni Ford Focus vuosimalli 2001 2.0i Brisk-tulpat ja vaikutus suorituskykyyn oli ilmeinen. Konkreettisin muutos oli taloudellisuus, jonka huomasin siten että auton bensavalo syttyy n. 20 - 30 km myöhemmin kuin vanhoilla tulpilla. Toisekseen auto tuntui vastaavan kaasuun paremmin ja "pehmeämmin" tulpan vaihtojen jälkeen. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen ja suositten ko. tuotteita." Lähettäjä: TV

"En oo varsinaisesti taulukoinu mitään, mutta kulutus on laskenut noin 2 -4 % kun sitä vertailee siinä tankkauksen yhteydessä Nokia 6100 laskimella.. tulos sinänsä on suhteellisen tarkka koska tankkaan aina tankin täyteen, jolloin kuluneen bensamäärän saa aika tarkasti selville. keskimäärin sitä menovettä menee noin 7,6 - 7,8 l / 100 km kun se aikaisemmin on ollu jotain 7,9 - 8,5 l / 100 km. kaasujalka mulla on suunilleen samassa asennossa kokoajan. (muistutuksena: auto on 66 kW Golf variant). Auton käyttäytyminen on parantunut kuitenki enemmän kuin olisin luullut. Kierroksilla (3500 - 4500 rpm) on selvästi enemmän herkkyyttä kuin aikaisemmin. Kehä 1:llä Golf ryömii hienosti eteenpäin jopa kolmosen tyhjäkäynnillä..?! Sillä kipinän parantamisella varsinkin, kun tulppa tulee melkein sivusta palotilaan, on vaikutusta. En olis uskonu näin suurta muutosta pelkillä uusilla kynttilöillä." Lähettäjä: AS

"Ostin briskin bor12lgs tulpat ja vaihdoin ne autooni (2004 fiat punto 80 dynamic 1.2L 16V), joka kehitti ennen tulppia 95hp kevyesti virittynä vapaasti hengittävänä... Ajossa tulpat toimivat yllättävän hyvin ja ero oli tuntuva... tänään käväistyäni katsastuksessa leuka loksahti melkein lattiaan kun näin tulokset sekä dynosta että päästöistä. Samoilla säädöillä oleva auto kehitti 102hp ja päästöt oli pudonnut 6% (erotus +7hp, +9Nm ja -6% päästöt)... Ajattelin tämä tieto saattaisi teitä auttaa ja antaa feedbackia... Paljon kiitoksia loistavista tulpista, hyvää kesää ja jatkakaa samaan malliin... Terveisin Olavi Salo"

"Kokeilin lgs tulppia omaan Corollaani. Vm -00, 1.6L kone. Tulpilla oli iso muutos moottorin käyntiin. En tiedä onko autossa vika, kun tyhjäkäynti laskee noin 650 kierroksen ”virransäästö” tasolle. Vakiotulpilla tyhjäkäyntiä ei voinut sietää. Kone ravisti niin paljon. Kaasua piti antaa hieman, jotta autossa viitsi istua. Toisilla tulpilla ravistus katosi lähes kokonaan. Kulutusta en ole seurannut, kaikki on mennyt mitä tankkiin on laittanut. Mutta tuntuisi siltä, että kulkupuoli olisi hieman parantunut ylärekisterissä." Lähettäjä: TL

"Tulppien vaikutus oli huomattavissa autossani (1999, pösö 306 1,6l). Auto lähtee nyt käyntiin kuin ”napista” ja kaasuun vastaavuus on parantunut. Herkkyyttä on tullut erityisesti 2-4 tonnin välille." Lähettäjä: KP

"Kommentit Bmw M3 e46: Luulisi ettei tässä moottorissa tulpilla ole vaikutusta, mutta luulo ei ole tietoa. +8hv ja kulutus on laskenut! Lisäksi moottorin reagointi on ehkä hieman parantunut. Ajotietokoneen mukaan vakiotulpilla 5000km keskikulutus oli 10.3L/100km. Tulppienvaihdon jälkeen nollattu kulutusmittari on hakeutunut arvoon 9.9L/100km ja toinen mittari on laskenut 10.3 -> 10.1L/100km. Ajomäärä on ollut n.3500km. Molemmat jaksot ovat sisältäneet samaa sekalaista kaupunki ja maantieajoa."

"Terve! Nyt käytiin testaamassa autoa ensimmäisen kerran penkityksen jälkeen asfaltilla. Samalla tuli itsekkin ensimmäistä kertaa kokeiluta asfalttirenkaan pitoa. Teimme ajoharjoitteluradalla sokkotestin vaihtamalla tulpat autoon. Omasta mielestä kun autossa oli Briskin LGS tulpat, niin auto oli ehkä jonkin verran kierrosherkempi ja vastasi kaasuun paremmin. Moottrin toiminta tunnosti paremmalta. Terveisin Matti Tolonen"

"Auto: Mitsubishi lancer evo 3, ryhmä A Syy briskiin siirtymiseen. Ajoin toista kisaansa vasta EVO 3:lla ja oli yleiskilpailussa 2 EK:n jäälkeen kolmantena. 3 EK:lla auto alkoi rötään oikein kunnolla ja veto loppui oikeastaan siihen. Ajamisen ilo meni kun auto ei toiminut ja sijoitus samantein. Autossa oli Denson IR tulpat ja se olli sille säädetty. Yksi kisa niillä jo ajettu ja auto pelasi ihan hienosti. Toisessa kisassa se sitten heittikin pyyhken kehään. Suostuttelujen pohjalta kokeilin Briskejä. Käytiinkin hiukan kokeilemassa autoa ensin niillä ja säädettiin sitä pikkaisen samalla. Kokeilussakin auto toimi jo loistavasti. Yhden kisankin ajoimme jo Briskeillä. Olemme oikein tyytyväisiä kun auto pelaa taas ja voi taistella jopa yleiskilpailun hyvistä sijoituksista. Petri Karjalainen"